pátek 26. ledna 2018

Pokus o Red Velvet




               Tenhle dort jsem si upekla jednou v pátek. Jen tak pro radost, abych nevyšla ze cviku. Zároveň jsem chtěla vyzkoušet nový typ korpusu. 
               A vyšel super. 
               Recept je z blogu https://kousekdortu.cz/red-velvet/, kde ráda čerpám inspiraci.


          Na dort o průměru 23cm jsem upekla 2 korpusy podle druhého z uvedených receptů (pouze kakao jsem použila klasické holandského typu a tedy v množství jedna zarovnaná polévková lžíce). 
          Při teplotě 175 stupňů byly upečené za necelých 50 minut. V polovině doby pečení jsem formu přikryla alobalem.
          Každý korpus jsem po vychladnutí srovnala a jednou prořízla, čímž vznikly 4 pláty.
          Na krém jsem vyšlehala kilo vykapaného tvarohu s jednou smetanou na šlehání, sladila jsem čekankovým sirupem. Příště přidám mascarpone.
          Protože mi dort přišel po obmazání "příliš nudný", pokapala jsem ho čokoládovou ganache polevou (100g kvalitní čokolády rozpuštěné ve 100ml horké smetany ke šlehání) a dozdobila lesním ovocem.
           Co se chuti týče, mně osobně v něm chybí nějaké kyselé ovoce, nebo alespoň tenká vrstva pikantní marmelády (ale to jsem zkrátka já, mohla bych jíst pořád dokola dorty s mascarpone a malinami :D ), nicméně u ostatních strávníků vyvolal pozitivní ohlasy.
           Bohužel se mi nepodařilo dosáhnout typické červené barvy, ač jsem do těsta vypatlala celou tubu gelovky. Podle recenzí na internetu je nejlepší použít červenou barvu od značky Wilton Red no taste. Tak třeba příště :).